‘အနာဂတ္အေၾကာင္း ေျပာတယ္ဆိုတာ၊ တမင္လိမ္တာ မဟုတ္ေပမဲ႔ မုသားျဖစ္ခ်င္လဲ ျဖစ္သြားတတ္တယ္။’ (အာရပ္စကားပံု)
လူ႔သမိုင္းတစ္ေလ်ာက္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔တာေတြက အေတာ္ပဲ ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ အလွည့္အေျပာင္း မ်ားတယ္။ ဘာၿပီးရင္ ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတဲ႔ စီစဥ္တက်႐ွိမႈမ်ဳိး၊ ေနသားတက်႐ွိမႈမ်ိဳး အေတာ္႔ကို႐ွားတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ပညာ႐ွင္အေထြေထြက နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ေ႐ွ႔အလားအလာအတြက္ ေဟာကိန္းေတြ ထုတ္ေပးေလ႔႐ွိၾကတယ္။ ေဟာကိန္းဆိုတာထက္ ေမွ်ာ္ေခၚခ်က္၊ ယူဆခ်က္ေတြေပါ႔။ ျဖစ္လာႏိုင္စြမ္း႐ွိတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကို သက္ေသအစံုအလင္၊ စမ္းသပ္မႈအပံုအပင္နဲ႔ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပၾကတာပါပဲ။ သို႔ေပမဲ႔ ကံေသကံမ ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္လို႔ ဘယ္ပညာ႐ွင္မွ အာမ မခံပါဘူး။ လူအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕စံႏႈန္းနဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ ပညာရပ္နယ္ပယ္အသီးသီးရဲ႕ အေရြ႕ေတြ၊ ပါရာဒိုင္းေတြက ‘မၿမဲျခင္း’ ဆိုတဲ႔ အႏွစ္ခ်ဳပ္သေဘာကို ေဆာင္ေနလို႔ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။
အၾကားအျမင္ေပါက္ ေဟာကိန္းေတြ မထုတ္သင့္တဲ႔အထဲမွာ အႏုပညာဟာ ထိပ္ဆံုးကပါမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုအမ်ဳိးအစားေတြကေတာ႔ တခ်ိန္မွာ မုခ်က်ဆံုးမယ္၊ ဘယ္အမ်ိဳးအစားေတြကေတာ႔ မွတ္တမ္း၀င္က်န္ရစ္ခဲ႔မယ္။ အဘယ္အမ်ဳိးအစားမွသာလွ်င္ ျပည္သူနဲ႔ထပ္တူက်တယ္၊ ဘယ္အယူအဆ…၊ ဘယ္၀ါဒမွ….. စသည္ျဖင့္ေပါ႔။ ယူဆခ်က္၊ သံုးသပ္ခ်က္အေနနဲ႔ ေဘာင္တစ္ခုအတြင္းမွာ အႀကံဳး၀င္ေပမဲ႔ ေသခ်ာေပါက္ အတပ္ေဟာကိန္းႀကီးအေနနဲ႔ အၾကားအျမင္ေပါက္ျပတဲ႔ အခါမ်ဳိးက် အခ်ိန္ကာလရဲ႕ စမ္းသပ္မႈေအာက္မွာ အေတာ္ေလး အ႐ုပ္ဆိုးသြားတတ္တာမ်ဳိးပါ။ အႏုပညာကိစၥမွာ လတ္တေလာ အဆင္ေျပမႈတစ္ခုကိုသာ ၾကည့္ၿပီး၊ ေနာက္အႏွစ္ ၆၀မွာ ဆင္ျဖဴေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာပါလိမ္႔မယ္ဆိုတဲ႔ ဦးေပၚဦးရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ဳိးကို အားမက်သင့္ပါဘူး။ ေနာင္ အႏွစ္ ၆၀မွာ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ေသသြားၿပီထား၊ က်ေနာ္တို႔ ေတြးခဲ႔ေရးခဲ႔ၾကတဲ႔ စာေတြကေတာ႔ ဆက္ၿပီး က်န္ေနခဲ႔ဦးမွာ မို႔ပါပဲ။
+++
၂၀ရာစု စာေရးဆရာ မာဘယ္လ္ပေရာ႔စ္ရဲ႕ စကားကို ကိုးကားခြင့္ျပဳပါ။
‘ဟုတ္ပါတယ္။ စၾကာ၀ဠာႀကီးဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးအတြက္ အမွန္တရားေပါ႔။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ အတြက္ေတာ႔ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာေပါ႔။’
+++
အေတြးအေခၚဟူသမွ် ၿပိဳင္ၾကပါေစ
ပန္းဟူသမွ် လိႈင္ၾကပါေစ- မင္းသု၀ဏ္
အႏုပညာဟူသမွ် ၿပိဳင္ၾကပါေစေတာ႔ မ႐ွိေကာင္းဘူးေပါ႔။ အႏုပညာဟူသမွ် လိႈင္ၾကပါေစ။
ညိမ္းညိဳ
လူ႔သမိုင္းတစ္ေလ်ာက္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔တာေတြက အေတာ္ပဲ ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ အလွည့္အေျပာင္း မ်ားတယ္။ ဘာၿပီးရင္ ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတဲ႔ စီစဥ္တက်႐ွိမႈမ်ဳိး၊ ေနသားတက်႐ွိမႈမ်ိဳး အေတာ္႔ကို႐ွားတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ပညာ႐ွင္အေထြေထြက နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ေ႐ွ႔အလားအလာအတြက္ ေဟာကိန္းေတြ ထုတ္ေပးေလ႔႐ွိၾကတယ္။ ေဟာကိန္းဆိုတာထက္ ေမွ်ာ္ေခၚခ်က္၊ ယူဆခ်က္ေတြေပါ႔။ ျဖစ္လာႏိုင္စြမ္း႐ွိတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကို သက္ေသအစံုအလင္၊ စမ္းသပ္မႈအပံုအပင္နဲ႔ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပၾကတာပါပဲ။ သို႔ေပမဲ႔ ကံေသကံမ ျဖစ္ကိုျဖစ္ရမယ္လို႔ ဘယ္ပညာ႐ွင္မွ အာမ မခံပါဘူး။ လူအဖြဲ႔အစည္းရဲ႕စံႏႈန္းနဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ ပညာရပ္နယ္ပယ္အသီးသီးရဲ႕ အေရြ႕ေတြ၊ ပါရာဒိုင္းေတြက ‘မၿမဲျခင္း’ ဆိုတဲ႔ အႏွစ္ခ်ဳပ္သေဘာကို ေဆာင္ေနလို႔ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။
အၾကားအျမင္ေပါက္ ေဟာကိန္းေတြ မထုတ္သင့္တဲ႔အထဲမွာ အႏုပညာဟာ ထိပ္ဆံုးကပါမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုအမ်ဳိးအစားေတြကေတာ႔ တခ်ိန္မွာ မုခ်က်ဆံုးမယ္၊ ဘယ္အမ်ိဳးအစားေတြကေတာ႔ မွတ္တမ္း၀င္က်န္ရစ္ခဲ႔မယ္။ အဘယ္အမ်ဳိးအစားမွသာလွ်င္ ျပည္သူနဲ႔ထပ္တူက်တယ္၊ ဘယ္အယူအဆ…၊ ဘယ္၀ါဒမွ….. စသည္ျဖင့္ေပါ႔။ ယူဆခ်က္၊ သံုးသပ္ခ်က္အေနနဲ႔ ေဘာင္တစ္ခုအတြင္းမွာ အႀကံဳး၀င္ေပမဲ႔ ေသခ်ာေပါက္ အတပ္ေဟာကိန္းႀကီးအေနနဲ႔ အၾကားအျမင္ေပါက္ျပတဲ႔ အခါမ်ဳိးက် အခ်ိန္ကာလရဲ႕ စမ္းသပ္မႈေအာက္မွာ အေတာ္ေလး အ႐ုပ္ဆိုးသြားတတ္တာမ်ဳိးပါ။ အႏုပညာကိစၥမွာ လတ္တေလာ အဆင္ေျပမႈတစ္ခုကိုသာ ၾကည့္ၿပီး၊ ေနာက္အႏွစ္ ၆၀မွာ ဆင္ျဖဴေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာပါလိမ္႔မယ္ဆိုတဲ႔ ဦးေပၚဦးရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ဳိးကို အားမက်သင့္ပါဘူး။ ေနာင္ အႏွစ္ ၆၀မွာ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ေသသြားၿပီထား၊ က်ေနာ္တို႔ ေတြးခဲ႔ေရးခဲ႔ၾကတဲ႔ စာေတြကေတာ႔ ဆက္ၿပီး က်န္ေနခဲ႔ဦးမွာ မို႔ပါပဲ။
+++
၂၀ရာစု စာေရးဆရာ မာဘယ္လ္ပေရာ႔စ္ရဲ႕ စကားကို ကိုးကားခြင့္ျပဳပါ။
‘ဟုတ္ပါတယ္။ စၾကာ၀ဠာႀကီးဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးအတြက္ အမွန္တရားေပါ႔။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ အတြက္ေတာ႔ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာေပါ႔။’
+++
အေတြးအေခၚဟူသမွ် ၿပိဳင္ၾကပါေစ
ပန္းဟူသမွ် လိႈင္ၾကပါေစ- မင္းသု၀ဏ္
အႏုပညာဟူသမွ် ၿပိဳင္ၾကပါေစေတာ႔ မ႐ွိေကာင္းဘူးေပါ႔။ အႏုပညာဟူသမွ် လိႈင္ၾကပါေစ။
ညိမ္းညိဳ
3 comments:
အႏုပညာေတြ ၿပိဳင္ေနၾကတာကိုေတာ့ မျဖစ္ေကာင္းေသာ္လည္း ေတြ႕ေနရသလိုပဲ ညိမ္းညိဳ...
အင္း... ၿပိဳင္ေနတဲ့အရာေတြဟာ အႏုပညာလည္း ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာေပါ့ေလ။
ေအးေအး ေအးပါဟ
ေရးေရး ေရးပါဟ
ေတြးေတြး ေတြးပါဟ
ငါလည္း
ေႏွးေႏွး ေႏွးေနတုန္း
မင္းလည္း သြားသြား သြားေနတုန္း
အရင္ေရာက္ရင္ ေနာက္လွည့္ၾကည့္ေၾကး
ဟဟ း)
ကဗ်ာေတြလာဖတ္သြားတယ္
Post a Comment